Bevers breken in escaperoom

27-May-2020

De tweede opkomst in het Coronatijdperk en gelukkig was het mooi weer. Na iedereen ontvangen te hebben en de handen gewassen te hebben heette we Loes en Fie welkom. Loes is onze Coronacoördinator vandaag en Fie was gezellig met haar mee gekomen. Van Noa kregen de Bevers allemaal een feesthoedje, want ze was jarig vandaag.

 

De leiding had een hindernisbaan uit gezet en daar mochten de Bevers een voor een overheen. Onze Bevers kunnen dat hartstikke goed en in no time waren ze allemaal klaar. Nog een keer dan maar. Ook daar waren ze zo mee klaar, maar kunnen ze ook zo goed de baan weer opruimen? Geen probleem, met vereende krachten werden alle spullen beetgepakt en opzij gezet, zodat het veld vrij was voor een spelletje leidingbal. De leiding moest alle Bevers af gooien met de bal en mochten niet met de bal lopen.

 

Na een hele lange tijd lukte het de leiding om iedereen behalve Eva af te gooien en toen mochten de Bevers proberen om de leiding af te gooien. Dat ging een heel stuk sneller dan andersom. Er waren natuurlijk veel minder leiding dan bevers.

 

Toen vonden de Bevers een grote glazen pot met speeltjes (vingerpoppetjes en stuiterballen). Er zat alleen een groot cijferslot op de pot. Wat nu?

O, dan moeten we de code kraken, werd er meteen geroepen. Ook de metalen kist waar de pot op stond werd aan een onderzoek onderworpen. Daar zat ook al een hangslot op.

 

Meteen waaierde alle Bevers uit om de sleutel van het hangslot te zoeken. Na verschillende fietssleutels geprobeerd te hebben vonden de Bevers een heel klein sleuteltje tussen de bladeren. JAAAA, de kist ging open. Er zaten allemaal papieren in. Gelukkig wist Roos wat we ermee moesten doen.

 

Alle bevers kregen een Bingovel en moesten op het terrein alle 50! Disney afbeeldingen zoeken. Bij elk plaatje stond een getal en het plaatje wat over bleef gaf het eerste cijfer van het cijferslot aan. Uiteindelijk hadden de meeste Bevers nog 3 of 4 plaatjes over. Snel wat drinken, want van al dat rennen waren de Bevers flink dorstig geworden. Tijdens het drinken vergeleken we alle bingokaarten en bleek dat er maar 1 plaatje niet was. Daar stond het cijfer 1 op.

 

De leiding had ondertussen alle Robotplaatjes uit de kist op het veld uitgelegd. Er bleken van alle robots 2 stuks te zijn. Ze moesten allemaal bij elkaar gezocht worden. Er was 1 Robot in zijn eentje. Maar er stonden 3 dozen op de Coronatent. Op elke doos stond een robot afgebeeld. Logischerwijs moesten we dus de doos met onze enkele Robot hebben.

 

In de doos zat een legpuzzel van de plattegrond van Hotsjietonia. Toen die opgelost was draaiden we de puzzel om en zagen we dat het cijfer 7 omcirkeld was. Dat was het volgende getal van het cijferslot.

Als laatste hadden we een sudoku. Na 2 simpele oefensudoku's om even te begrijpen hoe een sudoku werkt, gingen de Bevers in groepjes proberen de grote Sudoku op te lossen. Hier kwam al snel het cijfer 5 uit.

 

Gauw werd de code geprobeerd en onder gejuich werd de pot geopend. Iedereen kreeg een vingerpoppetje en een stuiterbal van Noa.

 

Het laatste kwartiertje werd gevuld met het bekijken van de vieze gegroeide agarplaten van de vorige week. Je kon zien dat handen wassen wel helpt, maar dat goed wassen nog helemaal niet zo makkelijk is.

Als afsluiter konden de Bevers raketten schieten. Dit was zo leuk dat de ouders iets langer op de Bevers moesten wachten, maar met zoveel plezier hadden ze het er graag voor over.

 

 

 

Please reload

© 2017 by Scouting Brownseagroep 66

  • Facebook Basic
  • Twitter Basic
  • YouTube Basic